La ciberresistència feminista a la violència digital: sobreviure al Gamergate

Autors/ores

  • Macarena Hanash Martínez Universidad Pablo de Olavide

DOI:

https://doi.org/10.28939/iam.debats.134-2.7

Paraules clau:

ciberfeminisme, ciberviolència, mansphere, Gamergate

Resum

Les dones que habiten en el ciberespai no s'escapen de la violència patriarcal i són objecte d’un estricte control social exercit a través de mitjans tecnològics. La ciberviolència afecta particularment dones amb presència explícitament feminista en l’espai virtual. La seua participació i la reivindicació dels valors feministes en aquest entorn es consideren una transgressió del mandat patriarcal que dicta l’exclusió o marginació de les dones en els espais públics. Per això, cada dia són l’objectiu de campanyes d’intimidació, assetjament i amenaces de gran magnitud. Paral·lelament, les xarxes digitals han multiplicat els espais de col·lectivitat i acció política i social disponibles per a les dones. Així, l’activitat en línia ha exercit un paper fonamental en el ressorgiment i la revitalització de les comunitats i els debats feministes. L’objectiu d’aquest article és analitzar els projectes llançats per Zoë Quinn i Anita Sarkeesian, dos dels principals objectius de l’atac del moviment Gamergate. Estudiarem Crash Override i Speak Up & Stay Safe(r), una línia d’assistència i una plataforma de recursos per a víctimes de ciberviolència, respectivament, com a projectes de ciberresistència feminista en el marc dels ciberfeminismes i de l’actual canvi de paradigma de la cultura de protesta i organització feministes

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.

Publicades

2020-11-30

Com citar

Hanash Martínez, M. (2020) “La ciberresistència feminista a la violència digital: sobreviure al Gamergate”, Debats. Revista de cultura, poder i societat, 134(2), pp. 89–106. doi: 10.28939/iam.debats.134-2.7.

Número

Secció

QUADERN