El París de Modiano: estratificació, sedimentació i esllavissades de terra
Paraules clau:
Patrick Modiano, París, memoria, Ocupación, Dora Bruder.Resum
L’obra literària de Patrick Modiano apareix com a inseparable de la ciutat de París, i més particularment del París de l’Ocupació alemanya: el mateix escriptor, els seus lectors, els seus crítics i fins i tot l’Acadèmia Sueca, que li va concedir el Premi Nobel el 2014, es manifesten unànimement d’acord sobre aquest punt. L’espai i el temps estan íntimament entrellaçats en Patrick Modiano, i, sovint, els seus textos connecten París amb el període històric de l’Ocupació, encara que la ciutat es recorre i es descriu literalment també en altres ocasions. Els mètodes estilístics de l’autor, que consisteixen a interconnectar l’espai i el temps i desdibuixar els límits cronològics, creen una imatge nebulosa i indecisa de la ciutat, en la qual, com en Dora Bruder, se superposen diverses capes de temps.Descàrregues
Descàrregues
Publicades
Com citar
Número
Secció
Llicència
Sense perjudici del que disposa l'article 52 de la Llei 22/1987 d'11 de novembre de Propietat Intel·lectual, BOE del 17 de novembre de 1987, i conforme a aquest, els/les autors o autores cedeix/en a títol gratuït els seus drets d'edició, publicació, distribució i venda sobre l'article, per tal que siga publicat a Debats. Revista sobre cultura, poder i societat.
Debats. Revista de cultura, poder i societat es publica sota el sistema de llicències Creative Commons segons la modalitat “Reconeixement – NoComercial (by-nc): Es permet la generació d’obres derivades sempre que no se’n faça un ús comercial. Tampoc no es pot fer servir l’obra original amb finalitats comercials”.
Així, quan l’autor/a envia la seva col·laboració, accepta explícitament aquesta cessió de drets d’edició i de publicació. Igualment autoritza Debats. Revista de cultura, poder i societat la inclusió del seu treball en un fascicle de la revista perquè es puga distribuir i vendre.